Friday, February 5, 2010

~...CeRiTa TenTang BuKu...~




bismillah~


alhamdulillah sabtu minggu lepas 30/01/10 Allah Taala izinkan ana dengan seorang sahabat memborong buku. Ya, macam biasa di awal semester ana mesti peruntukkan wang untuk memborong buku. tak sempat tunggu pesta buku dahh..nie semua gara-gara bimbang terlebih bajet terhadap kos kehidupan yang terkadang kemahuan melebihi keperluan.


pertama kali kami menaiki bas dari Bestari Jaya ke KL..ya sudah lama ana tidak menaiki bas. sebab kebiasaan sebelum nie dari Tg.Malim ana 'merempitkan' diri or memandu ja. tapi disebabkan jalan ke Bestari Jaya agak tidak mengizinkan kekerapan tersebut maka kembali pada normal. mesti ramai bersyukur bila ana duduk kat Bestari Jaya nie ana tak ligat da...jadi ramai tak perlu risaukan ana=p.


sebenar memang niat konon2 nak beli buku rujukan untuk mengajar nie lah..tapi dalam kepala senarai buku agama ja..=p...destinasi pertama FIB di jalan masjid India. beli 3buah buku ja tapi cecah rm100..apa yang best buku yang da lama sangat ingin dimiliki, alhamdulillah Allah izinkan ana beli fiqh wanita nie. masa kat FIB belek-belek kitab-kitab yang ada dan bandingkan harga. sempat lagi hantar pesanan ringkas pada 3 orang pengedar buku bertanyakan harga buku (seperti gambar di atas)...mereka semua balas mengatakan tiada lagi judul buku tersebut. pelik juga. tanpa menyesal ana beli ja dulu..sebab murah tak sampai rm100 cuma rm72.50 itu pun belum diskaun. buku kedua Perangkap Iblis (judul arab'Talbis Iblis') rm29.80 sebelum diskaun. buku ketiga? biarlah rahsia...


selanjutnya kami pergi karnival karangkraf kat Shah Alam. yang nie betul-betul borong buku. tak mengapalah nanti Pesta Buku Antarabangsa bulan Mac nie aku tak perlu beli buku kat karangkraf da..cari yang lain plak=p...bajet lepas karangkraf nak pergi karnival buku MPH tapi masa tak mengizinkan.




Alhamdulillah...sebelum mula praktikum ana telah berjaya miliki buku ini. Comel ja tapi 198 muka surat. harga pun murah rm 17.80 sebelum diskaun. memang sangat sesuai dan ana rasa 'wajib' bagi bakal-bakal pendidik mahupun yang telah lama menjadi pendidik untuk menyoroti tips-tips yang diberikan yang mana kesemuanya diambil dari akhlak nabi shalallahu alayhi wasallam berdalilkan al-quran dan hadith yang sahih.
contoh-contoh yang diberikan sangat relevan dengan iklim semasa terutama di sekolah.
Jazakallahu khayran buat saudara yang menyarankan ana membeli buku ini. memang best! barakallahu fikum~





~berangan miliki library macam ini dirumah =) ~

No comments: