Thursday, February 25, 2010

~...Edisi JuRNaL PrakTikum : HARI SUKAN SEKOLAH...~

bismillah...

25 Februari 2010

Hari ini hari sukan sekolah menengah Sultan Sulaiman Shah. Sepanjang minggu ini juga aktiviti pengajaran dan pembelajaran agak terencat...Macam tidak puas hati dengan pengurusan tapi tidak mengapalah saya hanya guru pelatih.(tApi bab yang 'best' tidak perlu buat Rancangan Pengajaran dan Pembelajaran banyak-banyak-nie kes buat selepas kelas nie.ish3 jangan ditiru)

Majulah sukan untuk negara...ceh, semangat ja bunyi tapi yang kami duk semangat ialah meniaga di hari sukan. Alhamdulillah memang untung meniaga dengan pelajar nie, mereka lapar nak tak nak belilah apa yang dijual. Walaupun agak terkilan tidak dapat menyediakan banyak juadah jualan kerana kekangan masa, tapi sekurangnya kami puas hati sebab jualan semua habis. Malah keuntungan mencapai 100%. Alhamdulillah.


Biasalah masa-masa beginilah guru pelatih akan menjadi perhatian untuk disuruh itu dan ini. Kena 'cool' dan positif buat kerja walaupun anda tidak pernah dan tidak berminat buat kerja itu. Kasihan, 'praktikum-mate' ku kelihatan agak stress apabila diamanahkan menyiapkan sepanduk. Tak mengapa kita belajar membuat sesuatu yang tidak disukai...tapi saya memang suka bab-bab kerja tangan nie...


Perkembangan sukan? Sekolah 4S nie jangan ditanya, kerana ramainya kaum-kaum india, mestilah ramai juga atlit yang hebat-hebat. sekian.

No comments: